Chiar dacă în ultimul an au fost ținute în frâu de plafonarea prin lege la nivelul maxim din 28 februarie 2023, asigurările RCA, obligatorii pentru toți șoferii din România, au astăzi un preț cu mult mai mare decât în 2022 și, nu mai spunem, 2021. Practic, în medie, o poliță RCA a ajuns să coste mai mult de jumătate din salariul minim net pe economie, ceea ce este un efort substanțial pentru care au câștiguri la acest nivel. Nici dacă ne raportăm la salariul mediu net luând în considerare un șofer tânăr, cu vârsta sub 35 de ni și o mașină cu motor mai mare (peste 1,8-2 litri) situația nu este diferită. Într-un astfel de caz, prețul RCA trece binișor de 2.000 de lei, adică undeva aproape de jumătate din salariul mediu, dacă șoferul nu a avut accidente recent, caz în care poate merge mult mai sus. Este, așadar, evident, că plata RCA a devenit o povară pengtru bună parte dintre șoferii români. Până anul trecut, exista soluția achiziției în rate, direct de la asigurător. În prezent, însă, nicio firmă de asigurare nu mai vinde RCA în rate susținând că nivelul fraudei (peroane care plăteau o singură rată, dar foloseau polița pe toată perioada) este foarte ridicat. Acesta este contextul în care brokerii de asigurare, inclusiv numele cunoscute din topuri, firme care au împreună milioane de clienți RCA, au decis să facă perteneriat cu o bancă mică pentru a vinde în rate. Datele exacte le poți identifica printr-o simplă căutare pe internet, dar cel mai bine întrebi brokerul, care îți va da toate detaliile. Ce trebuie să știi este că se pot lua doar asigurări pe 12 luni și că dacă plătești în 2 sau 4 rate nu vei achita dobândă, iar dacă vrei în 6 sau 12 rate vei plăti o dobândă de 12% pe an.