Pe mulți dintre români îi bate gândul să pornească pe drumul antreprenoriatului, dar o parte dintre ei nu au o idee clară legată de modul de organizare a unei afaceri și care sunt elementele de care trebuie să țină cont pentru a face profit.
Construirea unui adevărat brand care să convingă clienții să le treacă pragul este un proces de lungă durată și necesită eforturi imense. Există însă o soluție pentru cei care nu doresc să treacă prin tot acest proces și constă în deschiderea unei afaceri în sistem de franciză. Îți vom prezenta mai jos câteva detalii și sfaturi utile care te vor ajuta să pornești cu dreptul în acest proces.
Concret, apelând la acest format, deschizi o afacere care are deja un brand construit în spate, o definire a modului în care trebuie să se desfășoare operațiunile și o relație consolidată cu furnizorii.
Asta nu înseamnă că primești totul de-a gata și nu trebuie decât să treci pe la final de zi să ridici încasările. Este adevărat că ai primit o ”afacere la cheie”, însă acum trebuie să îți concentrezi toate eforturile în a o face cât mai profitabilă.
Pe piața din România găsești o paletă largă de francize, din diverse domenii, de la imobiliare până la zona de fashion. Este bine însă, înainte de a alege franciza, să studiezi piața pe care vrei să intri, dacă ai și activat în cadrul acesteia reprezintă un plus important.
Odată aleasă piața, verifică francizele disponibile și nu fi zgârcit cu timpul alocat pentru că urmează să închei un contract pe o perioadă care nu e de neglijat. O mare parte dintre business-uri propun o perioadă de minim 5 ani.
Nu ezita să mergi și să discuți înainte cu cei care și-au deschis deja o locație apelând la sistemul de franciză pe vrei și tu să-l urmezi. Ți-ar putea oferi informații extrem de utile în legătură cu deschiderea consumatorilor pentru brandul respectiv sau relația pe care o are cu compania mamă.
E important de asemenea să știi și faptul că o companie cu un sistem de franciză care se respectă nu acceptă pe oricine în portofoliul ei. Pregătește-te ca pentru un interviu de angajare și demonstrează că ești capabil să conduci o afacere.
Construiește-ți bine bugetul în așa fel încât să nu depinzi de un cash-flow pozitiv la începutul afacerii. De cele mai multe ori, deschiderea unei afaceri în sistem de franciză constă în plata unei taxe de intrare în franciză, redevențe lunare care reprezintă un procent din venituri, dar și o contribuție la bugetul de marketing.
De asemenea, vei scoate bani din buzunar pentru a închiria locația de unde îți desfășori activitate și pentru echiparea ei cu cele necesare desfășurării operațiunilor. Odată ce ai pus la punct toate acestea, va trebui să te asiguri că angajezi oameni care îți împărtășesc viziunea, deoarece ei vor fi fața afacerii tale în relația cu clienții.