Reîntoarcerea la birou continuă să crească în acest an, pe măsură ce angajații resimt tot mai mult nevoia de interacțiune directă cu colegii, iar angajatorii implementează strategii care favorizează revenirea la birou full-time, echilibrând totodată modelul hibrid. Potrivit unui sondaj realizat în rândul a 1.168 de respondenți la nivel național de Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, aproape 63% dintre angajați lucrează deja exclusiv de la birou, în timp ce 13% optează pentru un program de 3-4 zile pe săptămână. În plus, doar 10% dintre respondenți continuă să lucreze exclusiv remote.
Top managerii, angajații din echipele administrative (HR, financiar-contabilitate) și middle managerii sunt categoriile profesionale cu cea mai mare prezență la birou. Tendința evidențiază importanța prezenței fizice pentru rolurile strategice și pentru departamentele care necesită coordonare activă cu alte echipe și întâlniri face to face. Angajații din roluri executive rămân mai flexibili datorită specificului activităților lor individuale, iar echipele de vânzări petrec mult timp pe teren.
„La aproape cinci ani de la pandemia care a transformat fundamental stilul de lucru, vedem o creștere clară a preferinței pentru prezența fizică la birou, iar datele confirmă ceea ce observăm și în parcurile noastre de birouri. Mai mult de jumătate dintre respondenți preferă acum să vină cinci zile pe săptămână la birou, păstrându-și însă o flexibilitate în program. Este o confirmare a nevoii de interacțiune directă și socializare, iar top managerii oferă un exemplu prin prezența lor constantă”, spune Elena Panait, Head of Leasing, Genesis Property.
Ce angajați vin mai des la birou, în funcție de vârstă
Generația X înregistrează cel mai mare procent de angajați care lucrează exclusiv de la birou (74,8%), urmată de Mileniali (54,1%) și Generația Z (53,8%). Totuși, pentru angajații care lucrează în sistem hibrid, revenirea full-time la birou depinde adesea de stimulente și beneficii suplimentare oferite de angajator pentru a crește atractivitatea lucrului la sediul companiei. Printre acestea, 37,2% dintre respondenți au indicat masa de prânz asigurată, 34,5% subvenționarea transportului și 26,9% mai multe zile de concediu.
Generația X pare mai puțin influențată de beneficiile financiare și mai motivată de dorința de implicare în viața companiei. În schimb, angajații mai tineri, precum cei din Generația Z, ar prefera o creștere salarială semnificativă pentru a lucra full-time de la birou, dat fiind că mulți se află la început de carieră, cu venituri mai mici comparativ cu generațiile mai experimentate.