• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

E nevoie de asigurare pentru coletele externe?

09 Feb 2017
Sfatul expertului

Pe scurt, doar dacă obiectul comandat este fragil şi ar putea fi afectat în timpul transportului. Altfel, de restitutirea banilor se pot ocupa şi Pay Pal sau eBay.

Am ceva experienţă de dată recentă cu coletele venite din China şi asigurarea ataşată. Am comandat ceva de pe o platforma asemănătoare eMag-ului autohton (gearbest.com). Un banal TV Box. Preţul era undeva la 25 de dolari dar am optat şi pentru o asigurare care acoperă cazurile în care produsul nu ajunge sau ajunge la destinatar deteriorat (în jur de 2 dolari, costul se exprimă ca procent din valoarea produsului) . Şi acum încep problemele.

TV boxul n-a ajuns în cele 3 săptămâni uzuale (cele mai multe colete expediate din China cam atâta fac pe drum). Ok, poate sunt probleme cu vama (coletele cu valori peste 10 euro sunt expediate la oficiile poştale care au vamă şi trebuie să plăteşti pentru ele TVA iar pentru valori de peste 150 euro şi taxe vamale; sub valoarea de 10 euro nu există taxe). Aştept, o lună, aştept 5 săptămâni, nimic. Încep o corespondenţă cu comerciantul chinez şi aflu că produsul comandat în 24 noiembrie are ca termen limită de livrare 27 ianuarie. Cam mare intervalul, având în vedere durata medie a unei livrări, cum spuneam mai sus. În regulă, aştept până pe 27 ianuarie şi dau un noul email în care cer „refund” pe toată suma (banii sunt înapoiaţi în contul bancar folosit la deschiderea contului de Pay Pal prin care se fac plăţile).

Într-un târziu, mi se prezintă opţiunile din partea comerciantului: produsul poate fi reexpediat, banii pot fi plasaţi în contul de pe site-ul comerciantului cu un mic bonus pentru alte cumpărături, sau pot fi trimişi în contul bancar de unde plecaseră iniţial, DAR fără costul asigurării. În acest moment, încă mai aştept pentru „refund” (opţiunea aleasă) deşi au trecut mai mult din cele 48 de ore indicate pentru asta.

Dacă făceam însă o sesizare prin Pay Pal (sau prin eBay dacă aş fi cumpărat de pe această platformă produsul), am asigurată returnarea banilor dacă produsul nu ajunge. Prin eBay, tot din experienţă personală, banii mi-au fost restituiţi în aceeaşi zi în care făcusem sesizarea...Probabil că voi apela la Pay Pal şi în acest caz, dacă întârzierea se prelungeşte iar morala poveştii este următoarea: dacă tot ai garanţia că banii pentru produsele care nu mai ajung la destinatar nu se pierd, de ce ai face o asigurare suplimentară? Sigur, când produsul e foarte fragil şi valoros-un telefon mobil de pildă sau un laptop-asigurarea poate îşi are rostul său (când apar deteriorări din cauza transportului trebuie să faci poze şi să le expediezi comerciantului, uneori ţi se cere să distrugi produsul şi să demonstrezi cu poze asta pentru a ţi se returna banii...). Dar dacă nu e cazul să-ţi faci asemenea probleme-de pildă în cazul textilelor-poţi renunţa uşor la asigurare.

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter