• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Subvenţia care măreşte preţul

23 Oct 2016
Pontul săptămânii

Reducerile pot ascunde un preţ piperat al unor servicii complementare astfel încât cei care se grăbesc plătesc mai mult per total.

Cel mai bun exemplu rezultă din preţurile abonamentelor raportat la cel al telefoanelor mobile. Când preţurile la abonamente sunt mai mari, retailerii ne tentează cu discounturi la preţurile telefoanelor. Când preţurile abonamentelor sunt mici, clienţii sunt momiţi cel mult cu plata în rate a telefoanelor dar lipsesc subvenţiile. Un fenomen similar se petrece în cazul traficului de date, cu preţ subvenţionat al unor tablete sau laptopuri pentru a accepta un cost mare pentru traficul de internet. Mai mereu când se practică această strategie, per total (preţ gadget plus cel al abonamentului) clienţii ies mai scump decât achiziţionând separat produsul şi cel mai ieftin abonament de voce/ date din piaţă. O dovadă că reducerile pot masca un cost suplimentar şi că plata în rate poate umfla preţul final.

În definitiv, de ce ar accepta un comerciant să încaseze mai puţin dacă n-ar avea certitudinea că în final îşi recuperează cu profit discountul? De ce ar dori să primească în etape banii dacă a coborât deja preţul la cel mai redus nivel? Morala acestei poveşti este că în momentul în care vi se oferă plata în rate această facilitate poate masca un cost ascuns-de exemplu achiziţionarea unui card de credit ce are costuri de administrare şi dobânzi penalizatoare prin care să faci achiziţii în rate-iar în momentul în care preţul are un discount, oferta poate fi privită fără rezerve doar dacă nu generează obligaţii suplimentare (în cazul nostru discountul este preţul plătit pentru un abonament de valoare mai mare la telefonia mobilă).

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter