• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Colete externe care nu mai ajung. Cum rezolvăm?

13 Ian 2017
Pontul săptămânii

Când negocierile între părţi eşuează, speranţele se leagă de proprietarii spaţiilor de expunere şi ai platformelor de plată care au modalităţi mai eficiente de corecţie decât lamentările şi ameninţările celor păgubiţi.

Spre deosebire de comenzile interne unde plata ramburs, la curier, în momentul livrării, reprezintă regula, pentru comenzile externe, date prin internet, uzanţa este să plăteşti pe loc, cu cardul, şi apoi să aştepţi cuminte coletul acasă.

Şi cam ai de aşteptat pentru că cele mai multe colete sunt comandate din China prin eBay sau direct de pe site-urile unor retaileri chinezi (alibaba.com, gearbest.com). Or, în funcţie de noroc, livrarea din China până în România poate să dureze, în medie, de la 2-3 săptămâni la 1-2 luni. Ce faci însă dacă nu mai ajunge deloc coletul?

În primă instanţă trimiţi mailuri mirate, contrariate şi, în final, indignate expeditorului. Explicaţia cea mai comodă este că s-a scris greşit adresa destinatarului, locul livrării era o localitate izolată sau vremea rea a întârziat livrarea. Sunt însă situaţii în care în ciuda aşteptării prelungite coletul nu mai ajunge iar comerciantul după primele mesaje politicoase nu mai dă niciun semn de viaţă. Cu toate astea mai există o speranţă.

E vorba de o reclamaţie direct la platforma de vânzări (de exemplu eBay) sau la cea de plăti (Pay Pal) care îi pot sili pe comercianţi, sub sancţiunea deteriorării raporturilor de afaceri, să returneze banii sau să înlocuiască produsul primit deja deteriorat sau pe cel expediat în mod eronat.

De pildă, pentru plăţile realizate prin Pay Pal (o soluţie comodă care înlocuieşte transferurile din conturile bancare prin ordin de plată) ai de parcurs următorii paşi. În primul rând deschizi o „dispută” cu comerciantul, în termen de 45 de zile de la efectuarea plăţii. În interiorul acestui incident monitorizat de Pay Pal, vei comunica iniţial cu acesta încercând să rezolvi amiabil diferendul. În cazul în care nu eşti mulţumit de răspunsul sau soluţia oferită de acesta, în termen de 20 de zile de la deschiderea disputei va trebui să soliciţi Pay Pal să intervină pentru a găsi o soluţie. Dacă platforma consideră că nu şi-a îndeplinit comercianul obligaţiile, îţi va realimenta contul bancar cu suma plătită pe produs, plus taxele poştale.

Pentru eBay (să spunem ebay.co.uk-varianta britanică a siteului, dar există apendice europene ale acestua pentru Germania, Spania, Italia, plus site-ul mamă din SUA) procedura pare chair mai simplă- e vorba de opţiunea „Money Back Guarantee”. Pentru orice produs care nu ajunge la destinaţie la termenul indicat sau are defecte, mergi în contul tău eBay.co.uk şi contactezi vânzătorul în termen de 30 de zile de la data stabilită pentru livrare. Dacă în 8 zile problema nu este rezolvată de acesta, eBay promite să rezolve situaţia în 48 de ore prin returnarea banilor.

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter