• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Ce comparatoare de preţuri foloseşti?

26 Sep 2016
Pontul săptămânii

Mare atenţie la adds-on-urile care, sub masca oferirii unor preţuri mai bune, îţi servesc linkuri pentru afiliaţi.

Pe scurt, o selecţie a ofertelor din online o găseşti pe shopmania.ro, price.ro, compari.ro. Introduci produsul vizat şi ai listate magazinele care îl oferă şi preţurile fiecăruia. Nu e o selecţie completă, apar mai ales magazinele mici şi mai deloc cele mari (eMag, Altex, Flanco).

Pentru cele mari s-a încercat câte ceva, dar nu întotdeauna foarte onest. De pildă există un add-on pentru browserul Chrome care pretinde că îţi va oferi o alternativă mai ieftină la produsele vizualizate pe un site (Price Expert se numeşte instrumentul). L-am testat atent şi am decoperit că, într-adevăr, oferă soluţii mai ieftine pe produse identice numai că acestea vin probabil de la clienţi (am găsit multe oferte lipsă, chiar de la magazine relativ importante) adică nu ai toate ofertele din piaţă la preţuri mai mici. Alte instrumente care pretindeau că oferă un istoric al preţurilor eMag sunt acum nefuncţionale (add-on-ul din Chrome, “Istoric preţuri eMag”sau site-ul xlei.info). Cumva explicabil, având în vedere faptul că un istoric transparent al preţurilor nu ajută în strategiile de marketing, mulţi retaileri alegând să afişeze de multe ori reduceri fanteziste, fie inventând preţuri mai mari de listă din care să taie spectaculos procente, fie pretinzând că au cel mai bun preţ...istoric dar uitând că promoţia precedentă îi trădează.

Care este ideea din spatele acestor comparatoare şi instrumente de depistat cel mai bun preţ? Magazinele online plătesc un anumit comision celor care trimit linkuri spre ele, dacă vizitatorul care accesează linkul cumpără produsul respectiv. Comisionul nu e mare-câteva procente-dar contează prin însumare. Din acest motiv magazinele mari, care au investit în promovare şi au o mare vizibilitate, nu prea sunt dispuse să îşi drămuiască profitul împărţind comparatoarelor, fie şi firimituri. În cel mai rău caz, plătesc comisionul către site-urile care se ocupă cu review-urile, care recomandă deci produse în urma unor analize pretins echidistante (de fapt, destul de interesate prin prisma comisionului de care vorbeam). Cum se apropie Black Friday vor urma previzibil tot soiul de comparatatii de preţ, analize şi review-uri care să deschidă apetitul clienţilor pentru achiziţii (implicit click-uri pentru afiliaţi).

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter