• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Ce trebuie să întrebi dacă ai primit o ofertă să schimbi furnizorul de curent

11 Feb 2020
Consum responsabil

Încă de la sfârşitul anului trecut din ce în ce mai mulţi furnizori de curent trimit oferte pentru a te convinge s[ treci la ei sau pentru a prelungi valabilitatea contractului existent. Iată câteva sfaturi de la ANRE (Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie) pentru evita situaţiile neplăcute. Nu toate aceste oferte sunt cinstite!

Unde trebuie să ne uităm pentru a NU semna un contract nefavorabil nouă.

Atenție! Dacă te-a convins una dintre oferte să schimbi furnizorul, trebuie să știi că procesul de schimbare a furnizorului este GRATUIT. Consumatorii casnici au dreptul să îşi schimbe furnizorul de energie electrică în termen de 21 de zile de la data solicitării. Furnizorul poate fi oricare din operatorii economici care au licenţă de furnizare de pe teritoriul României. Serviciul nu este limitat la o anumită zonă geografică de deservire.

Este interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife de către companiile din energie, iar schimbarea furnizorului nu implică modificări de ordin tehnic, deci nu ți se schimbă nici cel mai mic cablu sau contorul.

La ce trebuie să fim foarte atenţi:

Trebuie făcută evaluarea totală a facturii promise, comparativ cu factura actuală. Pentru că ofertele furnizorilor se referă doar la preţul energiei, în timp ce factura include şi tarifele de distribuţie, de transport, precum şi alte componente, precum certificatele verzi, contribuţia pentru cogenerare, acciza şi TVA. Puneți ofertantului cea mai simplă întrebare: îmi puteți calcula o factură pe oferta dvs. la un consum de atâția kilowați? (luați consumul din factura curentă).

Apoi trebuie să cereți mai multe detalii importante: condiţiile de facturare, perioada pentru care urmează să se aplice tariful din ofertă şi perioada pentru care urmează să se încheie respectivul contract.

Totodată, mai sunt condiţiile în care părţile pot renegocia contractul sau clauze din contract. Întrebați care sunt condiţiile de încetare a contractului. Clientul trebuie să se asigure că ofertele au condiţii avantajoase pentru toată perioada contractului şi că respectă prevederile legale privind componentele care vor fi incluse în factura finală (certificate verzi, contribuţia pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, accize, TVA).

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter