• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Coronavirus schimbă abordarea firmelor de asigurare. Cum trebuie să procedezi în caz de daună

18 Mar 2020
Bugetul tău

Allianz Țiriac, Groupama, Asirom și Omniasig, adică patri dintre cele mai mari zece firme de asigurare din România anunță măsuri speciale de protecție în contextul pandemiei de Coronavirus. În principal, cei patru jucători consacrați mai ales pe zona polițelor facultative de asigurare (CASCO, locuință, răspunderi, sănătate, viață) și mai puțin pe zona RCA (cel mai cunoscut și utilizat produs) încearcă să reducă spre zero interacțiunea directă cu clienții, atât în cazul ueni vânzări de polițe cât și în caz de daună. În mod firesc, metoda folosită este încurajarea procedurilor online.

Allianz Țiriac anunță cel mai clar pachet de măsuri concrete: -Facilitarea inspecțiilor de risc la distanță

- Facilitarea inspecțiilor de daună la distanță în baza transmiterii de către clienți a documentelor necesare și a fotografiilor avariilor, fără a fi nevoie de prezența unui inspector de daună. Compania subliniază că în cazul daunelor auto (mai puțin daunele totale) nu este necesară deplasarea la un centru de constatare a daunei sau intercțiunea directă cu un inspector de daună.În cazul daunelor din asigurările de bunuri (cum sunt cele de locuință) se va putea face autoconstatarea daunei sub îndrumarea de la distanță a specialiștilor Allianz Țiriac. În funcție de severitatea daunei se vor aplica soluții diferite.

Groupama s-a limitat, deocamdată, la măsuri de siguranță sanitară, însă anunță că analizează posibilitatea oferirii unor soluții financiare clienților săi. O decizie în acest sens ar putea fi luată în curând. O parte dintre oameni lucrează de acasă. Firma pune mașini la dispoziția angajaților. Su dezinfectate constant birourile, s-a constituit o celulă de criză care analizează în dinamică evoluția evenimentelor și ia măsuri în concordanță cu aceasta. Și Groupama recomandă clienților să folosească serviciile de la distanță, adică: plăți online, avizarea daunelor în secțiunea dedicată de pe site-ul companiei, opțiunea Video Asist pentru inspecțiile de risc, reînnoirea poliței prin apel telefonic.

 

ASIROM VIG   a trecut recent printr-un amplu proces de digitalizare a procedurilor și are acum ocazia de a a folosi la maximum noile procese. Pe partea de protecție a angajaților, compania a decis ca jumătate dintre angajați să lucreze de acasă. Iată ce transmite compania, în legătură cu serviciile sale digitale: "Asirom VIG pune la dipoziția clienților săi utilizarea serviciilor aproape exclusiv online, prin simplificarea formalităților de notificare și despăgubire a daunelor pentru toate clasele de asigurări importante pe care compania este operațională. Daunele auto, locuință și bunuri pot fi notificate online, direct pe asirom.ro, în mai puțin de 10 minute. Pentru celelalte categorii de produse, asigurarea și notificarea daunei se pot face via e-mail. Toate informațiile sunt disponibile pe pagina Daune Online."

OMNIASIG Vienna Insurance Group a luat toate măsurile de prevenție necesare și implementează un plan bine structurat atât la nivel intern, cât și în relația cu publicul.

Pentru încheierea sau reînnoirea unei polițe de asigurare, clienții pot intra telefonic în legătură cu un reprezentant OMNIASIG, întrucât sediile OMNIASIG din toată țara sunt funcționale în continuare, sau un broker sau agent al companiei, iar plata poliței poate fi realizată de la distanță, prin mijloace electronice. Pentru notificarea sau constatarea unei daune, asigurații și pagubiții pot utiliza mijloacele digitale puse la dispoziție de OMNIASIG:   Deschiderea unui dosar de daună ONLINE pentru Casco, RCA și Bunuri, direct pe website-ul companiei, www.omniasig.ro; Constatarea video a unei daune și completarea dosarului electronic de daună – clientul va fi îndrumat și asistat de către un operator din cadrul Call-Center-ului OMNIASIG pentru a efectua operațiunile în cel mai scurt timp posibil; Call Center-ul OMNIASIG disponibil la numărul 021.9669, rămâne deschis publicului de Luni până Vineri, în intervalul orar 08:00-20:00, iar Sâmbătă și Duminică, în intervalul orar 09:00-17:30.

 

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter