• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Gratuitățile, pretext pentru taxe noi

08 Iul 2014
Banii tăi

UPC este o companie cunoscută, printre greii operatorilor de cablu. Pentru a-și pune sub presiune concurența, UPC s-a gândit să-i smulgă în următorii 5 ani o felie din publicul fidel dezvoltând un parteneriat cu posturile care au achiziționat drepturile de transmisie pentru Liga I din fotbalul autohton. După părerea multora, un pariu cam riscant având în vedere costurile retransmisiei și interesul tot mai firav pe care îl stârnește campionatul local. 

 

Ei bine, partea interesantă acum urmează. Abonații care vor să vadă toate meciurile de fotbal vor trebui să achite UPC un abonament lunar suplimentar de 10 lei (anterior, RCS-RDS le oferea în interiorul pachetului de bază, fără adaosuri de preț). Cum interesul abonaților nu este, se pare, pe măsura calculelor și a cheltuielilor cu retransmisia bugetate de UPC, compania apelează la mici strategii pentru creșterea încasărilor. 

 

In acest caz, este vorba de oferirea cu titlul gratuit a unui serviciu suplimentar pentru o lună (de pildă internet de mare viteză-150 Mbps) simultan cu notificarea clienților în acest sens (dacă nu te trage nimeni de mânecă nu prea afli că internetul îți aleargă mari repede) după care, în luna următoare, UPC a început să factureze senină serviciul în cauza.

 

Cine nu a anunțat din timp că nu are nevoie de așa ceva sau nu a întrebat ce urmează după luna de serviciu gratuit, s-a trezit pe factură cu 5 lei în plus la plată. Probabil că mulți îi vor plăti mai departe din inerție, fără să se mai întrebe cum de le-a crescut subit valoarea facturii, iar o parte din abonați vor suna ulterior să renunțe la serviciul în cauza. Una peste alta, ceva profit suplimentar pentru UPC.
 

Morala? Orice produs/serviciu oferit gratuit poate fi un cârlig de marketing pentru a percepe ulterior plăți în contul sau. Problema în cazul UPC este că nu și-a așteptat clienții să solicite mai întâi acest serviciu oferit inițial gratuit ci s-a grăbit să îl bage pe gât propriilor abonați imediat ce a expirat „perioada de probă”.

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter