• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Binomul preț-valoare, două exemple

18 Sep 2014
Banii tăi

Sunt cazuri în care prețul corect apare pe raft în România abia după supra-licitarea promoțiilor iar prețurile exorbitante din service-uri nu se prea întâlnesc cu discounturile.

Un binecunoscut retailer on-line de carte (dar și de bijuterii, haine, ceasuri, încălțăminte) a derulat recent o campanie promoțională „wish list”. Vizitatorii site-ului erau invitați să trecă pe o listă produsele pe care le găseau interesante iar a două zi primeau pe mail o ofertă cu un anumit discount. Campanie inedită având în vedere că multe prețuri erau deja reduse, mai ales la produsele diferite de cărți, oarecum reducere la reducere.

Ei bine, am experimentat cum funcționează campania punând pe lista un ceas Casio. Acesta avea deja o reducere de aproape 40% iar în momentul în care a mai primit și discontul pentru includerea în „wish-list” a ajuns mai ieftin cu aproximativ 55%. Un adevărat chilipir, nu? Am fost însă curios să văd cu cât s-ar vinde marca respectivă pe amazon.com și l-am găsit la un preț doar cu 10% peste cel oferit în România, după disconturi cumulate de 55%. Sigur, e o diferență între taxele din SUA și cele din România, dar în nici un caz una de 20%. Una peste alta, cum ar privi prețul din România fără discont în comparație cu varianta sa de pe amazon.com cineva care are ghionul să ia același produs la prețul întreg, de două ori mai mare ca cel din SUA? Dar pe comerciant?

Dacă mai devreme arătam că disconturile multiple abia dacă reușesc să aducă prețurile românești aproape de cele din străinătate la articole identice, să vedem cum stau lucrurile în service-urile pentru gadgeturi. Nu e un secret că e scump, uneori prea scump să repari telefoane și tablete ieșite din garanție, așa că mai bine iei unele noi. Am pățit ceva similar cu un telefon mobil care avea capacul din spate ușor crăpat. Nu era ceva remediabil la service-ul agreat de companie în interiorul garanției, așa că am dat un mail la sediul importatorului (companie românească ce aduce produse din China rebranduite) pentru a solicita ajutor.

L-am primit sub forma: „ capacul costă 15 lei, manopera de înlocuire ă sa 36 lei, taxele de curier pentru expedierea și returnarea telefonului 40 de lei”. În total 91 de lei pentru schimbarea capacului unui telefon care după un an, după multiple reduceri și promoții ale retailerilor, a ajuns să coste nou 330 lei, cu 20% mai ieftin decât la cumpărare. Aproape o treime din prețul telefonului pentru schimbarea unui capac? Cu 36 de lei manoperă (fără exagerare, și un copil schimbă un capac!)?. Nimeni de la departamentul relații cu clienții al importatorului nu s-a gândit să îmi ofere însă și o variantă mai ieftină-de exemplu, capac expediat prin curier la numai 35 de lei (15 lei capacul+20 lei transportul)....

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter