• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

“Network marketing”. Chiar este o afacere?

12 Sep 2013
Afaceri

Greierele: Furni, am o afacere-bombă. Câștigi din comisioane la fiecare vânzare de produse de către colaboratori. M-am gândit să atrag în afacere tot mușuroiul vostru. Ce zici?

Furnica: Da? Și noi cui mai vindem? Că nu mai stă nimeni pe strada noastră...

Visul oricărui amator de îmbogățire rapidă este să aibe o rețea de angajați fără plată care să muncească pentru el. Decât să aștepți succesul utilizând 100% din efortul propriu, mai bine beneficiezi de numai 1% din eforturile conjugate a 100 de colaboratori benevoli, nu? Dacă rețeaua ta e alcătuită din entuziaști care lucrează bine în echipă, nici nu mai ai nevoie de ingrediente suplimentare. Iar network marketing-ul sau vânzările în rețea propun o rețetă asemănătoare. În principiu, ai un procent din vânzările realizate de colaboratorii convinși să se alăture echipei de vânzări, aceștia primesc la rândul lor comisioane de la cei atrași și tot așa, comisioanele se tot adună de pe urma rețelei create de tine. Există, însă, și puncte slabe ale… “afacerii”?

  1. Investiția ințială. Agenții de vânzări sunt în primul rând cumpărători. Pentru a putea spera că vei ajunge să acumulezi comisioane din vânzările altora, trebuie să începi prin a cumpăra tu însuți produsele comercializate de întregul lanț. Pentru a spera că vei putea să câștigi ceva, trebuie să investești mai întâi în primele achiziții, iar produsele comercializate în acest mod nu sunt chiar ieftine.
  2. Poziția în rețea. Viteza cu care vei începe să culegi comisioane din vânzările rețelei create de ține este direct proporțională cu distanța față de vârful piramidei (adică a rețelei). Dacă schema nu e chiar la început, îți va fi destul de greu să atragi alți voluntari în rețeaua de vânzări. Când vezi în ziarele de anunțuri oferte de participare în sisteme MLM (mulți level marketing), deja potențialul de creștere s-a diminuat semnificativ.
  3. Prețul. Dacă produsele comercializate în cadrul sistemelor MLM ar fi deosebit de vandabile, nimeni n-ar mai organiza rețele de agenți de vânzări care să ducă muncă de lămurire cu clientul. Le-am găsi direct în hipermarketuri. Faptul că nu sunt acolo înseamnă că vorbim de produse care se vând mai greu (din cauza prețului sau a specificului acestora). În cele mai multe cazuri, astfel de produse au prețuri piperate și după reducerile oferite colaboratorilor.

În concluzie, puteți încerca să vă rotunjiți veniturile participând la una din schemele MLM, dar pentru a avea succes cu adevărat va trebui să verificati cu atenție vandabilitatea produsului promovat, suma de intrare (valoarea primelor achiziții impuse), atractivitatea comisioanelor și poziția în cadrul rețelei (să nu fie prea departe de vârful schemei piramidale).

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter