• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Ce trebuie să faci ca să câștigi bani din vânzarea de asigurări

19 Ian 2021
Afaceri

Intermedierea de asigurări a crescut mult în România ultimilor ani. Chiar dacă numărul brokerilor autorizați s-a redus la jumătate, afacerile lor au crescut masiv. Astăzi, aproape 7 din 10 lei încasați în piață trec prin brokeri. Reducerea numărului de firme de brokeraj, provocată de introducerea unor reguli mai dure, nu a dus și la reducerea numărului de angajați. Încă se caută oameni și se pot face chiar bani buni din acest domeniu. Dacă ești la început vei fi agent asistent. Pentru a căpăta acest statut trebuie să tea dresezi unei societăți de brokeraj sub care vei lucra. Mai departe ai nevoie de câteva ore de curs la Institutul de Studii Financiare și în final vei da un examen nu foarte dificil. Odată ajuns agent vei ptea vinde asigurări. Brokerul îți va da o parte din comisionul pe care el îl încasează de la firma de asigurare. Trebuie să știi că acest comision diferă în funcție d tipul asigurării. Dacă vinzi RCA, este mai greu să câștigi bani ca începător, dar dacă mizezi de exemplu pe asigurări de viață sau asigurări de sănătate (și poți începe cu prietenii sau familia) poți încasa comisioane subtanțiale. La asigurările de viață, agentul primește până la 50% din prima anuală. Le cele de sănătate până la 20%. Detalii îți va oferi brokerul. Uite mai jos și cum ar trebui să te comporți, ca să fi apreciat de clienți:

Un bun punct de pornire poate fi primul studiu de pe piața locală care arată ce își dorește clientul de la omul care încearcă să îi vândă o asigurare. Studiul a fost comandat de către Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR) și realizat de către cunoscutul institut IRES, pe un eșantion de peste 1.800 de persoane.

Pentru majoritatea intervievaților (63%) nu contează genul distribuitorului de asigurări, însă în rândul celorlalți intervievați se remarcă o ușoară preferință pentru distribuitori de asigurări de gen feminin. Pentru bărbați, respondenți între 36 și 50 de ani și cei cu studii superioare este relevant genul în proporție mai redusă. Pentru reprezentanții de gen feminin preferința este mai răspândită în rândul femeilor, al vârstnicilor, al respondenților cu un nivel scăzut de educație și care locuiesc în mediul rural.

 

• Vârsta distribuitorului de asigurări este un criteriu important pentru o proporție mai ridicată a respondenților, doar 41% dintre aceștia spunând că nu contează, o proporție similară preferând ca acesta să fie mai degrabă tânăr. Vârsta distribuitorului este relevantă pentru femei în proporție mai mare decât pentru bărbați, pentru respondenții de peste 50 de ani, cu studii medii sau elementare, care locuiesc în Transilvania și Sudul țării, respectiv în mediul rural.

• Pentru trei sferturi dintre participanții la sondaj este mai important ca un distribuitor de asigurări să fie concentrat pe nevoile lor, mai degrabă decât pe a prezenta produsul de asigurare; această nevoie este resimțită în proporție mai ridicată de către femei, respondenți de la extremele scalei vârstei (18-35 și 65+) și cu studii superioare.

• Un distribuitor de asigurări ar trebui să fie mai degrabă un bun ascultător decât vorbăreț, în viziunea a peste două treimi dintre participanții la studiu (68%); spun acest lucru în proporție ușor mai ridicată femeile și vârstnicii.

• Aproape două treimi dintre respondenți cred că un distribuitor în asigurări ar trebui să fie mai degrabă serios decât zâmbăreț; această preferință este predominantă în rândul tuturor categoriilor socio-demografice, însă, cu toate acestea, există și aceia care ar dori în proporție mai ridicată ca un astfel de reprezentant să fie zâmbăreț: tinerii sub 36 de ani spun asta în proporție de 41% (vs. 53% pentru serios), în timp ce pentru respondenții de peste 50 de ani este mai răspândită preferința pentru seriozitate decât în medie.

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter