• Teste
  • Pontul
    Săptămânii
  • Resurse
  • Evenimente
  • Calculatoare
  • Știri

Ce obligații are firma nou-născută?

13 Sep 2013
Afaceri

Greierele: Ufff, am scăpat de griji, am firma mea. Gata cu hârtiile, gata cu birocrația, scot covorul roșu pentru clienți la intrare și mă pregătesc de numărat banii.

Furnica: Gata cu grijile și hârtiile? Ha, ha, ha... de abia acum încep!

Din momentul în care goana după hârtii s-a încheiat și ai intrat în posesia certificatului de înmatriculare a firmei, ei bine, n-ai scapăt de griji. Trebuie achiziționate registrele obligatorii, casa de marcat etc. Nu te culca pe o ureche, amenzile în caz contrar pot fi piperate.

In mod normal vei plati impozit pe cifra de afaceri dar in situatiile in care firma se incadreaza la impozitul pe profit, pana pe data de 25 din prima luna a trimestrlui urmator ai obligația să calculezi, să declari și să achiți impozitul pe profit. Dacă ai înființat un punct de lucru, trebuie să-l declari la Fisc, în caz contrar poti fi amendat.

Cu 500-1.000 lei poți fi amendat si dacă nu procuri, de la Administrația Financiară, în 30 de zile de la înființarea firmei, registrul unic de control. Dacă faci încasări în numerar pentru produsele vândute populației, trebuie să mai cumperi și casa de marcat și să declari la Administrația Financiară, comisionul (adaosul) perceput. Scapi fără o casă de marcat dacă faci livrari prin curier, vânzări prin automate, servicii de întreținere la domiciliul clientului etc.

Ce obligații are o persoană fizică autorizata (PFA)? Nu mai târziu de 15 zile de la înființare va trebui să declare veniturile estimate pentru anul în curs. Registrul unic de control trebuie achiziționat tot în 30 de zile de la înființare, ca la SRL-uri.

 

  • Obligații suplimentare pentru export-import

Firmele care fac livrari și achiziții din spațiul UE vor trebui să se înregistreze în Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI), iar cele care fac operațiuni de import din țări extracomunitare vor solicita de la Autoritatea Vamală un cod special (EORI) ce va fi utilizat la toate operațiunile vamale din spatiul UE.

Pentru companiile plătitoare de TVA înregistrarea în ROI se face la Administrația Financiară, prin depunerea unei cereri. Firmele neplătitoare de TVA vor trebui să obțină un cod de TVA. Se scapă de grija înregistrării în ROI dacă valoarea achizițiilor pentru neplătitorii de TVA este mai mică de 10.000 euro.

 

15.07.2013

ÎNTREABĂ EXPERTUL

Întreabă expertul

Ai întrebări? Avem răspunsuri!

ABONARE LA NEWSLETTER

Newsletter

Abonare la Newsletter