Ultima sesiune a Programului Rabla din 2025. Ce se întâmplă cu programul în 2026? Explicațiile premierului

Pe 16 decembrie, persoanele fizice care nu au reușit să se înscrie anul acesta în Programul Rabla 2025 au posibilitatea de a accesa programul, fiind derulată o ultimă etapă. Bugetul total al acestei etape este de aproximativ 36,8 milioane de lei, conform informațiilor oferite de Administrația Fondului pentru Mediu.

Această nouă sesiune se derulează în perioada 16 decembrie – 31 decembrie sau până la epuizarea fondurilor puse la dispoziție. Bugetul menționat mai sus este cel care a rămas în urma dosarelor respinse în sesiunea anterioară.

Bugetul este împărțit astfel:
– 22,264 milioane de lei pentru achiziția de autovehicule noi cu motorizare termică
– 14,510 milioane de lei pentru autovehicule electrice noi

Tichetele acordate în această sesiune a programului Rabla au următoarele valori:

– 18.500 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen
– 15.000 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul cu plugin hibrid sau a unei motociclete electrice
– 12.000 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid
– 10.000 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică

Ce se întâmplă cu Programul Rabla din 2026

Într-o discuție cu industria auto, pe care premierul Bologan a avut-o recent, acesta a precizat că programul Rabla va continua, însă la o intensitate semnificativ mai redusă, iar finanțarea acordată de stat va fi corelată cu nivelul producției naționale.

Acesta a precizat că limitarea programului este determinată atât de faptul că România și-a îndeplinit indicatorii asumați prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cât și de constrângerile bugetare.

Deciziile privind această schemă vor fi luate după adoptarea bugetului pe anul 2026, iar înainte de implementare vor fi discutate cu partenerii din industria auto.

Printre alte subiecte aduse în discuție s-au numărat scutirea de impozit pentru activitățile de cercetare din industria auto, modificarea Codului muncii, sprijinirea automatizării tehnologice în cazul întreprinderilor mari, susținerea programelor de recalificare a angajaților și salariul minim.