Scumpiri pentru românii care își duc mașina la revizie: trebuie să scoată mai mulți bani din buzunare

Șoferii care merg cu mașina la revizia auto ar putea avea o surpriză neplăcută cauzată de prețurile practicate în piață. O analiză a unui retailer online de piese și accesorii auto arată că costul unei revizii auto complete la mașină pentru sezonul de vară a crescut semnificativ față de anul trecut.

Cei de la autoeco.ro vorbesc despre costuri de până la 1.000 de lei pentru modelele de volum cele mai populare în România, dacă luăm în considerare și manopera. Datele lor arată că prețurile la consumabilele auto au crescut cu până la 15%.

Costuri pentru unele dintre cele mai întâlnite modele de pe străzile României

Realizatorii studiului sau uitat la costuri poentru Dacia Logan 2, VW Golf 7 și Ford Focus 3. Costurile sunt

  • Dacia Logan 2(1.5 DCI): între 535 și 720 de lei(filtre, ultei, plăcuțe față + spate)
  • VW Golf 7(1.6 TDI): între 635 lei și 825 de lei
  • Ford Focus 3(1.6 TDCI): între 570 și 700 de lei

Conform acestora, dacă este adăugat un cost estimativ al manoperei de 200-300 de lei, în funcție de service și de oraș, totalul poate depăși ușor 900-1000 de lei pentru o revizie completă. Ei explică că inflația a influențat costurile materiilor prime, ale transportului și ale manoperei, în același timp persistând și problemele pe lanțurile de aprovizionare, moștenite din crizele anilor anteriori, care continuă să limiteze disponibilitatea unor produse.

Reprezentanții studiului spun că au observat și din partea șoferilor o amânare a lucrărilor de întreținere, ajungând într-un final la service-uri cu probleme complexe ce aduc o presiune suplimentară asupra pieței.

În acest context, ei recomandă efectuarea reviziilor la fiecare 10.000 de km sau 1 an, chiar dacă unii producători indică intervale mai lungi. Înlocuirea curelei de distribuție la 90.000-100.000 de km sau 4 ani, dar și schimbarea lichidelor de transmisie la 2-3 ani, chiar dacă unii producători susțin că nu e necesară.