Revolut, una dintre cele mai mari platforme financiare din România și din lume, a lansat un studiu care poate contrazice părerea generală: apetitul pentru investiții al femeilor a ajuns să îl depășeacă net pe cel al bărbați și, maim mult decât atât, randamentele obținute de doamne sunt peste cele scoase de bărbați.
Conform sursei citate, la nivel european, investițiile făcute de femei prin intermediul platformei amintite au generat un randament cu 2,6% mai mare decât plasamentele bărbaților, iar numărul conturilor de investiții deschise de femei au crescut cu 90% într-un singur an, dinamică ce depășește cu mult pe cea înregistrată în cazul sexului masculin. Și în România performanțele investiționale ale femeilor au fost superioare celor ale bărbaților, însă doar cu 0,4%.
Potrivit Revolut Invest Report, în România, cele mai multe femei au investit în acțiuni listate pe piețele europene sau americane (70% din suma medie investită), în timp ce bărbații au alocat în medie 74% din portofoliul investit prin Revolut.
Femeile sunt mai interesate de fondurile monetare de piață (MMF), în care au investit, anul trecut, 19% din portofoliul mediu, în timp ce bărbații au direcționat 14% din portofoliu. Atât femeile, cât și bărbații au arătat un interes moderat față de investițiile în ETF-uri, care au reprezentat 11% din suma totală investită (medie anuală în 2024).
„Este interesant să vedem că investițiile realizate de femei obțin performanțe superioare celor ale bărbaților. În principal reprezentantele Generației Z sunt foarte active în acest domeniu, deoarece sunt mai educate digital și financiar decât alte generații. Datele noastre din ultimii ani indică o creștere a nivelului de incluziune financiară a femeilor”, a declarat Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EEA) Revolut, în analiza citată.