Anul acesta, majoritatea românilor care vor face cadouri de Crăciun le vor cumpăra cu banii adunați din economisire, aceasta fiind o situație mai rar întâlnită în ultimii 20 de ani, o stare de fapt care sugerează că, totuși, economiile românilor sunt în creștere ca și nivelul lor de educație financiară. Procentul celor care se vor împrumuta pentru a face față perioadei rămâne însă unul mare, adică peste 44%. Aproape jumătate dintre cei chestionați înttr-un sondaj comandat de Revolut pe tema cumpărăturilor de Crăciun spun că vor aloca sume mai mici decât în anii precedenți pentru cadouri.
Cea mai interesantă ăarte a cerectării amintite nu ține însă de sursa fondurilor ci de preferințele fiecăruia, diferențele în funcție de vârstă sau de sex fiin majore. Peste 27% dintre femei și peste o treime dintre componenții generației Z preferă banii în locul unui cadou, procentele fiind notabil mai mari decât în cazul bărbaților mai maturi, care optează mai mult pentru cadouri. Balanța generală merge, de alfel către cadouri, cu 41% din total.
Pe poziția a treia, cu 14%, figurează experiențele (călătorii, cursuri, concerte). 6% dintre respondenți nu își doresc nimic, iar 3% au răspuns cu „nu știu” la această întrebare.
Preferințele în funcție de sex ne arată că femeile sunt mai practice și vor mai mult decât bărbații să primească daruri în bani (27% femei vs. 24% bărbați, participanți la studiu au fost mai mulți bărbați decât femei), în timp ce bărbații sunt net în favoarea cadourilor constând în obiecte diverse (vestimentație, accesorii, aparatură), cu 44% bărbați vs. 38% femei.
Generația Z este categoric favorabilă cadourilor în bani (33%), în timp ce milenialii preferă darurile în produse diverse (48%), GenX își dorește experiențe mai mult ca alte generații (18%), iar seniorii (65+) au cele mai multe răspunsuri potrivit cărora nu își doresc nimic (12%).