O nouă etichetă apare în magazine: ce este și de ce e important să fii atent la ea
O practică la nivel global a unor producători a înfuriat consumatorii. Aceasta se numește shrinkflation și, pe scurt, înseamnă că un producător a păstrat prețul unui produs da ți-l oferă într-o cantitate mai mică.
Începând cu 10 octombrie, intră un Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care pare că încearcă să ajute la informarea consumatorilor cu privire la această practică.
Acest ordin obligă retailerii să te informeze complet, corect și precis cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma(fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț.
ANPC precizează că informarea trebuie făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul de mai jos.
Inflație: Șeful BNR crede cp inflația poate scădea fără a crea recesiune în România
Trecem de la shrinkflation la inflație, fiind ambele strâns legate.
Țara noastră a avut cea mai mare inflație din Uniunea Europeană pentru al 6-lea an la rând. La nivelul Uniunii Europene, rata anuală a inflației a scăzut la 2,4% în august, de la un nivel de 2,8% în iulie. Țara noastră a avut o rată anuală a inflației de 5,3%.
Șeful BNR a precizat că instituția urmărește asigurarea stabilității prețurilor păstrând sau nu descuranjând creșterea economică. El estimează că, în perioada următoare, inflația se va stabiliza în jur de 2,5%, plus-minus un procent.