Atragerea unui investitor este o practică care a devenit comună de-a lungul timpului. Acesta vine atât cu bani cât și, în unele cazuri, cu cunoștințele necesare pentru creșterea afacerii pe care tu ai fondat-o. Astfel de investitori s-au reunit în fonduri de investiții care se află în căutare de afaceri cu potențial în care să investească.
Îți prezentăm în acest material unul dintre cele mai recente programe de finanțare derulate de un fond de investiții care vizează antreprenori români. Este vorba de cea de-a doua ediție a Eleven Alpha, un program de trei luni adresat antreprenorilor care fac primii pași în dezvoltarea propriilor afaceri. Programul este derulat de către firma de venture capital Eleven Ventures, originară din Bulgaria.
Prin participarea la program ai acces la finanțare dar și la expertiza investitorilor din fond. Fondul promite investiții de 300.000 de euro pentru 10% din capital, dar și cu o serie de termeni și condiții pe care le descriu ca fiind favorabile fondatorilor, respectiv un timp de așteptare de două luni între aplicare și semnarea contractului.
Cum te înscrii pentru finanțarea de 300.000 de euro a afacerii tale: criterii de selecție și proces
Pentru a te înscrie trebuie să completezi un formular de aplicare, unde atașezi și o descriere a companiei tale și ale obiectivelor pe care le are, apoi urmează o întâlnire cu echipa de investitori a firmei Eleven. După aceea, are loc o întâlnire cu echipa de membrii ai comitetului de selecție, în cazul în care afacerea trece cu succes de etapa preliminară.
Fondul a investit deja în startup-uri din România, lucrând cu companii precum Frisbo, Pluria, Nestor, Falinjoy sau SuperOkay.
Programul se uită către afaceri la început, cu fondatori dedicați care se preocupă în prezent de idee, de produs și de compania pe care o gestionează. Asta poate însemna și a avea o idee scliplitoare și un prototip timpuriu sau deja o comunitate incipientă de clienți plătitori. Cei patru piloni ai Eleven, adică domenii pe care se concentrează sunt FinTech, sănătate, viitorul joburilor și alimentația sustenabilă.
Programul este împărțit în trei etape, respectiv:
- Discovery – unde fondatorii vor înțelege mai bine clienții cărora li se adresează, vor discuta direct cu ei și vor alfa care sunt nevoile la care startup-ul trebuie să răspundă. În această etapă sunt puse bazele companiei.
- Design, unde fondatorii vor defini plusvaloarea pe care o aduc clienților, dar și unde vor învăța să creeze un produs pe care clienții lor să îl dorească. Tot aici are loc și crearea modelului de business, dar și învățarea modului în care poate fi testată și validată o ipoteză.
- Delivery, unde fondatorii creează o strategie de intrare pe piață, încep vânzările, pun bazele creșterii ulterioare și pregătesc toate detaliile strategiei de strângere de fonduri.