Cum să faci bani online: programul lansat în februarie de o platformă importantă

Petrecem din ce în ce mai mult timp pe Internet, în principal pe platforme sociale unde consumăm zilnic o mulțime de conținut. Pe lângă banii pe care i-am dat pe dispozitivul folosit pentru a ne petrece timpul pe Internet și abonamentul pe care l-am plătit la operatorul telecom, o resursă importantă pe care o consumăm este timpul nostru. Putem totuși să valorificăm acest obicei, transformându-ne din exclusiv consumatori de conținut în consumatori și creatori de conținut care și câștigă de pe urma acestui obicei. 

Pentru a înțelege cum funcționează acest mecanism, ne raportăm în acest material la noul program pe care-l lansează Youtube începând cu 1 februarie și prin care poți face bani online creând conținut dedicat secțiuni „Shorts”, adică acea secțiune cu clipuri scurte. 

Pentru început, să explicăm de unde vin banii pe care-i primești pentru acest conținut: pe scurt, din banii pe care-i plătesc companiile pentru reclama care rulează între aceste clipuri scurte 

Cum să faci bani online: condițiile pe care trebuie să le îndeplinești

Pentru început, ca să te califici pentru acest nou program lansat de Youtube trebuie să te încadrezi la categoria de partener, care constă în a avea cel puțin 1.000 de abonați și 10 milioane de afișări în decurs de 90 de zile. 

Odată ce ai îndeplinit aspectele de mai sus, trebuie să accepți modulul „Shorts Monetization” și vei începe să fii plătit pentru vizualizările pe care le înregistrezi începând cu acel moment. Deci nu se pun vizualizările pe care le-ai făcut până în acel moment. 

Găsești întregul ghid referitor la noul program AICI și ghidul pentru conținutul „advertiser-friendly content” AICI, pe care trebuie să le respecți pentru a fi recompensat. 

Dincolo de aspectele de mai sus, trebuie să înțelegi că Youtube nu te va plăti dacă încarci clipuri care nu sunt originale sau ai înregistrat vizualizări false. Banii pe care-i vei primi depind și de modul în care îți construiești conținutul, respectiv dacă folosești muzică sau nu. Concret, dacă pui clipuri fără muzică, toți banii asociați conținutului îți vor oferi ție, iar dacă încarci clipuri cu muzică, banii vor fi împărțiți între tine și cei care dețin drepturile de autor pentru melodiile respective. 

Youtube adună banii într-un loc numit „Creator Pool”, pe care îi distribuie în funcție de numărul de vizualizări din totalul vizualizărilor înregistrate de către partenerii Youtube în fiecare țară. Google spune că „dacă un creator de conținut are 5% din totalul vizualizărilor înregistrate de clipurile scurte încărcate de partenerii eligibili, va primi 5% din veniturilor din Creator Pool”.