Schimbare importantă pentru afacerea ta: Mutarea Google la care trebuie să te adaptezi dacă vrei să nu te desparți de clienții tăi

Comerțul online a crescut puternic în ultimii ani, impulsionat și de restricțiile care au închis o mare parte din magazinele fizice în anumite perioade din acest interval. Pentru a rămâne pe linia de plutire, mulți antreprenori au făcut pasul spre comerțul online, iar care erau deja acolo au crescut investițiile. 

Așa cum probabil știi, dacă ai un business în acest mediu, cunoașterea clientului este esențială. Cu cât ai mai multe date despre interacțiunile sale cu magazinul tău online, cu atât îi înțelegi mai bine nevoile, înțelegi ce merge bine și ce nu funcționează la site-ul tău online și unde trebuie să îmbunătățești pentru a atrage cât mai mulți consumatori care să cumpere și, mai apoi, să revină pentru alte achiziții. 

Dacă în ultimii ani ai făcut acest lucru folosind soluția Google Universal Analytics, trebuie să știi că e momentul să treci la următorul nivel, respectiv Google Analitycs 4. Nu îți spunem în ideea de a promova un instrument în detrimentul celui folosit acum, ci pentru că Google a decis ca versiunea Universal Analytics să înceteze să mai colecteze date de la 1 iulie 2023.


Concret, de la 1 iulie 2023 nu vei mai putea colecta date legate de interacțiunea pe care o consumatorii cu site-ul tău, ci doar vei mai putea să te uiți la date referitoare la interacțiunile pe care le-au avut până la acel moment.

E posibil ca primul gând care îți vine în acest moment să fie „mai am timp până pe 1 iulie 2023, suntem abia în octombrie 2022, nu îmi bat capul”. Ai dreptate, timp mai ai, însă decizia de a amâna până în ultimul moment nu este una benefică business-ului tău.

Dacă alegi să treci cât mai repede la Google Analytics 4, ceea ce poți face menținând în paralele și Universal Analytics, îți oferă posibilitatea de a te familiariza mai bine cu noua platformă și cu schimbările pe care le aduce. 

Astfel, decât să dai din colț în colț în ultimele zile din iunie, ca mai apoi începând cu 1 iulie să te uiți la platformă și să îți dai seama că nu înțelegi mare lucru, mai bine rupeți din timp acum și fă trecerea cât mai devreme. 

E important să știi că Google analytics 4(GA4) vine cu diverse schimbări, unele referitoare  la modelul de măsurare, care va fi bazat pe evenimente și parametri, în timp ce Universal Analytics merge pe ideea de vizite și pe vizualizări de pagină. 

Poate fi complicat la o primă vedere, dacă însă întâmpini greutăți în a înțelege aceste schimbări și după o perioadă de research, poți apela la specialiști în SEO și digital marketing, care să te ajute. Important, înainte să alegi unul, uita-te la portofoliul său de clienți, compară dimensiunea acelor clienți cu dimensiunea afacerii tale, în așa fel încât să primești o abordare cât mai conformă cu dimensiunea operațiunilor și așteptărilor pe care le ai tu.