Ne aflăm în perioada concediilor de vară, un moment așteptat cu nerăbdare de mulți dintre noi. Un concediu reușit se traduce într-o reîncărcare a bateriilor pentru a putea fi productivi în a doua jumătate a anului.
Evenimentele neplăcute, precum anularea zborurilor sau servicii neconforme oferite de unitățile de cazare te pot lăsa fără bani în buzunar și îți pot lua șansa de a te relaxa. Șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor vine cu o serie de recomandări pentru tine.
El explică că poți solicita până la 600 de euro pentru un zbor anulat, grație reglementărilor europene, chiar dacă operatul aerian ți-a asigurat un zbor alternativ. El îți recomandă ca, în cazul în care nu rezolvi amiabil situația, să faci o sesizare la instituția pe care o conduce.
Anularea zborurilor la nivel global s-a intensificat în ultima perioadă, unul dintre principalele motive fiind reprezentat de faptul că nu există personalul suficient pentru a face față volumului ridicat care se înregistrează după eliminarea restricțiilor.
ANPC a precizat zilele trecute că una dintre companiile aeriene românești a anulat peste 11.000 de zboruri în utlimul an. Așa cum îți explicam și într-un material anterior, o posibilitate prin care îți poți recupera banii este și metoda chargeback. Mai multe detalii AICI.
De asemenea, acesta spune că, în cazul în care apelezi la un pachet de servicii turistice, să ceri toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, servicii de masă și modalități de plată, agenția de turism fiind obligată să ți le ofere.
În plus, alte informații pe care trebuie să le primești de la agenția de turism constă în date despre cuantumul avansului, termenul pentru achitarea restului de plată, numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice, posibilitățile de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente și altele asemenea, durata pentru care operează oferta turistică.
În plus, trebuie să ți se comunicate, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalităților de sănătate pentru călătorie și ședere.
Foarte important este și asptectul referitor la faptul că eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel și răspunderea agenției și despgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.