Ziua îndrăgostiților de...marketing

În curând vom fi bombardați cu tot soiul de oferte pentru zilele îndrăgostiților (Valentines Day/Dragobete), ocazii trase mai mult sau mai puțin de părul disconturilor.

Îmi aduc aminte de titlul unui român a lui Frederic Beigbeder-„Dragostea durează 3 ani”. Un titlu de impact, nu? Dacă observația psihologică ce stă la baza romanului s-ar confirmă rezultă cu publicul țintă al acestor oferte nu e prea numeros...De altfel, cine s-ar încadra aici, exceptându-i pe adolescenții și tinerii la începutul unor relații pentru care oricum nu există suficiente pretexte pentru a-și declara dragostea „nemuritoare”? Nu cred că sunt prea multe cupluri sudate care își mai fac cadouri de zilele îndrăgostiților, majoritatea se concentrează pe zilele de naștere/căsătorie.  Dragostea explozivă trece la un moment dat și lasă locul unei relații mai așezate, nu mai dorești mereu confirmări de la partener, i-ai câștigat deja încrederea, nu te mai simți dator să îl cucerești în fiecare zi. Vreau să spun că publicul pentru acest pretext de marketing nu e atât de numeros pe cât ar părea la prima vedere și de aici două sublinieri importante.

În primul rând, sunt șanse mari ca ofertele cu reduceri de Valentines Day/Dragobete (cele două zile vor fi pe 14 și 24 Februarie) să nu fie atât de spectaculoase pe cât se vor. Sigur, nimic nu-i împiedică pe comercianți să pretindă că au reduceri de 40-50-60% dar cum cererea nu e nici pe departe atât de mare în această perioadă e posibil ca aceste reduceri să fie doar din pix, raportate la un preț de listă care oricum nu prea se întâlnește în timpul anului. Cu alte cuvinte, marile reduceri pot fi de fapt doar unele simbolice dacă le comparăm cu prețul de la raft din urmă cu o săptămână.

În al doilea rând, luați de val mulți riscă să facă iar achiziții de care nu au de fapt nevoie, doar pentru că produsele sunt la reducere, cum se întâmplă frecvent cu ocazia altui eveniment de soldări-Black Friday (cu variațiunile sale, de vară, primăvară, etc). Pentru că magazinele online nu vor scoate în față de zilele îndrăgostiților doar flori, bomboane de ciocolată și felicitări aurite ci și haine, electrocasnice (hm, nu sună prea încurajator un mixer oferit drept cadou de Dragobete, nu?), gadgeturi IT, mobilă și orice mai zace prin depozite.

Una peste alta, serviți cu moderație din aceste oferte. Până la urmă dragostea nu trebuie cumpărată ci câștigată iar aici comunicarea și încrederea reciprocă nu pot fi înlocuite de nimic. 

(Cristian Dogaru)

 

citește mai departe

Adaugă comentariul tău folosind Facebook