Întreabă expertul
Ai întrebări? Avem răspunsuri!
Integer ornare augue libero. Proin vitae massa faucibus purus congue sollicitudin sit amet suscipit libero. Integer convallis consequat eros, ut porta est consequat id.
Greierele: Ce ar fi mai bine pentru mine, să joc la tombola unde sunt 1.000 de participanți sau la cea cu 2.000, având în vedere că premiul în primul caz e jumătate din cel oferit în al doilea caz? Care o fi diferența dintre ele?
“Promoție”, “reducere”, “super-ofertă”, “soldare”, “câștiguri pentru primii clienți”, iată câteva cuvinte magice ce atrag ca un magnet cumpărătorii. Cât de reale sunt câștigurile acestora și cât de atractive ofertele promoționale? Pentru asta ar trebui comparat produsul achiziționat în interiorul unei promoții nu cu prețul său dinaintea reducerii în magazinul respectiv, ci cu media prețurilor la care se vinde articolul în cauză în magazinele concurente. Dar cine are timp de așa ceva când dă cu ochii de formulele magice de mai sus, scrise cu majuscule, strigate în megafoanele hipermarket-ului? Automat se activează comanda “profită de oportunitate”, iar cardurile ies cuminiți din portofel.
Iată câteva strategii de adormit simțul critic și logica clientului:
Dacă ai fost ispitit în ultima vreme de concursuri cu premii în cadrul unor campanii promoționale, avem o soluție pentru a estima valoarea alegerii în fiecare caz. Pentru cei puși zilnic să aleagă între sisteme cu probabilități de câștig și valori ale premiilor diferite, calculatorul nostru dă o mână de ajutor. Acesta oferă valoarea, în bani, a alegerilor noastre și ne ajută să le comparăm mai bine.
Vei introduce probabilitatea de câștig, sub formă de fracție (de pildă 33% este 33/100, în cazul Greierelui avem 1/1.000 sau 1/2.000) și valoarea câștigului potențial iar calculatorul face restul.
Ai întrebări? Avem răspunsuri!