Discountul optim la produsele second-hand

Cei mai inspiraţi cumpărători de produse second-hand sunt cei care cunosc bine preţul iniţial şi calităţile produselor vândute la mâna a doua.

Am văzut de curând o strategie interesantă de vânzare a produselor second-hand (SH). Comerciantul oferea doar produse de marcă, listate pe un site bine făcut (aerisit, grafică atractivă) unde cumpărătorii au opţiunea să selecteze la categoria „favorite” produsele de care sunt interesaţi. Din ziua următoare, dacă nimeni nu le cumpără, acestea încept să primească reduceri de câte 5% pe zi, până la un maxim de 60%, nivel la care rămân încă două săptămâni pe site apoi sunt retrase. Permanent, utilizatorii pot vedea câţi alţi „concurenţi” au selectat produsele alese la categoria favorite astfel încât cele foarte căutate rar prind discountul de 60%, fiind vândute mult mai repede, când sunt mai ieftine cu „doar” 15-20-25%. Cârligul de marketing în cazul acestei afaceri cu produse SH este să fixezi preţul de pornire la un nivel înalt, astfel încât reducerile de 30-40-50% să îţi asigure încă o marjă decentă de profit şi în acelaşi timp să determini clienţii să privească drept mare oportunitate discounturile de etapă, cu atât mai mult cu cât produsele în cauză fac cu ochiul mai multor persoane.

De aici se desprinde o lecţie pentru cei care preferă astfel de achiziţii: nu cumpăra decât dacă ştii bine preţul unui produs nou (ca să te poţi raporta corect la reducerile aplicate, mai exact la amplitudinea lor, de multe ori una forţată) şi nu în ultimul rând calităţile acestora (produse mai puţin fiabile nu mai sunt foarte tentante după un anumit număr de ani, chiar dacă reducerile sunt aparent de nerefuzat-valabil în cazul unor electrocasnicer şi produse IT). Astfel, un preţ aparent mic (prin discount) nu este neapărat o mare oportunitate dacă preţul de listă, de la care se calculează reducerea, este apropiat de cel al unui produs nou. Discountul „corect” poate trece de 30-50% dacă preţul de lista e apropiat de cel al unui lucru nou sau ar putea fi de numai 20% dacă se pleacă de la un preţ deja înjumătăţit.

citește mai departe

Încearcă și:

Adaugă comentariul tău folosind Facebook