• Afaceri
  • Marţi e ziua norocoasă a magazinelor online

Marţi e ziua norocoasă a magazinelor online

Cel mai bun moment pentru lansarea unei campanii promoţionale este ziua de marţi iar antreprenorii din online ar trebui să ocolească cât pot de mult sfârşitul de săptămână.

Potrivit unui studiu RTB House citat de startupcafe.ro, „pentru cumpărături online, utilizatorii sunt mai predispuşi să dea click pe bannerele publicitare şi să facă achiziţii în zilele din timpul săptămânii, decât în weekend. Astfel, cea mai mare rată de conversie se înregistrează în zilele de marţi şi miercuri, iar intervalele orare pentru cele mai ridicate niveluri de vânzări sunt în a doua parte a zilei”.

Marţea sunt întregistrate cu 37% mai multe click-uri iar rata de conversie creşte cu 43%; similar, cea mai slabă zi pentru cumpărăturile online este sâmbăta, când numărul click-urilor pe reclame scade la 11% din totalul înregistrat în săptămâna respectivă. Studiul a fost realizat prin colectarea datelor de la peste 1.000 de campanii din Europa, America Latină, Asia şi Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa. Din pespectiva specificului local, nimic nou: şi în România tot ziua de marţi este favorită pentru click-uri (45% mai multe decât sâmbăta, cea mai „slabă” zi a săptămânii) iar cea mai intensă activitate online a subiecţilor studiului s-a petrecut seara, între orele 21-23. De ce marţi şi nu luni? ne-am putea întreba iar răspunsul probabil este că lunea vin destule restanţe din săptămâna anterioară astfel încât marţea este ziua lucrătoare în care ne tragem puţin sufletul pentru a ne pregăti pentru sprinturile de la job de miercuri şi joi (deja vineri facem planuri pentru week-end iar ziua de marţi nu poate fi concurată la finalul săptămânii).

Morala? Dacă ai un mic magazin online, nu lansa promoţii în week-end, în ideea că lumea are mai mult timp. Are, dar de regulă preferă să îl petreacă în altă parte decât în faţa calculatorului. Nici în a doua parte a zilei n-ar fi înţelept să lansezi campanii chiar dacă studiul arată că cele mai mutle click-uri se fac seara, asta pentru că decizia de achiziţie se cumpăneşte uneori mai multe ore astfel încât e bine ca publicul să vadă din vreme ofertele.

Evident, în ciuda acestor date, există câteva variabile care pot modifică substanţial rezultatele studiului cum ar fi starea vremii (o zi ploiasă din mijlocul săptămânii poate oferi rezultate mai bune din perspectiva vânzărilor online decât celebra zi de marţi), sărbătorile legale (o zi de marţi nelucrătoare poate fi surclasată de oricare din zilele de luni, miercuri, joi sau vineri dacă lumea a revenit între timp la job), zilele de chenzină sunt bune indiferent când pică  (dacă 15 şi 30 ale lunii sunt în zi lucrătoare atunci rezultatele pot fi peste medie chiar dacă acestea nu sunt neapărat într-o marţi), etc.

citește mai departe

Încearcă și: