• Afaceri
  • Eficiența promovării prin social media e redusă

Eficiența promovării prin social media e redusă

Este concluzia unui articol postat pe site-ul Harvard Business School care pleacă de la un sondaj printre managerii care investiseră în promovare prin social media.

Articolul, comentat de startupcafe.ro, citează un sondaj The CMO Survey 2017 unde 43% dintre respondenți subliniau faptul că nu reușesc să determine efectul promovării prin intermediul social media asupra afacerii lor în condițiile în care cheltuielile cu social media au crescut de la 3,5% din bugetele de marketing la 10,5% în intervalul 2009-2017.

Asta în ciuda unei atitudini tot mai prietenoase, încercărilor de colaborare cu vizitatorii platformei în alegerea caracteristicilor unor produse, postării unor prezentări complexe ale ofertei, cu review-uri și răspunsuri la întrebări pe platformele sociale, etc.

O posibilă explicație este că oricât de prietenoasă ar fi atitudinea reprezentanților companiei (asumați ca atare sau doar în postura de influenceri) pe rețelele de socializare asta nu compensează totuși funcționalitatea unui comparator bun de prețuri și opiniile de încredere ale anturajului. Cu alte cuvinte, centralizarea ofertelor și scoaterea în evidență a celui mai bun raport preț/specificații cu ajutorul sumedeniei de „motorașe” specializate de pe internet va cântări mai greu în luarea unei decizii de consum decât plusul de amabilitate și atitudinea pro-consumator. Exceptând desigur situația în care alternativele luate în calcul pornesc de la prețuri apropiate iar în acel caz investiția în social-media își va produce roadele. Similar în situația review-urilor oferite de comerciant/producător raportate la cele furnizate de anturaj-e greu de crezut că părerea unui conoscut, chiar dacă mai puțin articulată și argumentată decât într-o prezentare profesionistă dar cu accente de marketing, nu va avea întâietate pentru cei mai mulți dintre noi.

Din aceste motive like-urile de Facebook nu aduc neapărat vânzări, fiind mai mult o reverență în fața notorietății brandului și nu un angajament pentru o achiziție viitoare. Sfaturile oferite managerilor în articolul menționat vizează concentrarea pe discuțiile despre valori, comunitate, investiții pe termen lung, autenticitate în dauna promovării agresive a promoțiilor periodice.

 

citește mai departe

Încearcă și: