• Afaceri
  • Cât timp din viaţă ne „fură” e-mailul

Cât timp din viaţă ne „fură” e-mailul

Vă vine să credeţi că răspunsul pentru cei prinşi în zona corporate este peste 5 ore pe zi, cu mai bine de 3 ore pentru e-mailurile de serviciu?

Vorbim de un studiu realizat de Adobe în SUA focalizat asupra „gulerelor-albe” şi citat de startupcafe.ro via Easyhost. Evident, lucrul pe computer este mult mai prezent aici decât în zona manufacturieră, dar rezultatele surprind oricum prin ponderea respectabilă a timpului alocat poştei electronice. Astfel, peste 3,3 ore sunt destinate zilnic citirii şi răspunsului la mesajele electronice din căsuţa mailului de serviciu şi peste 2,1 ore pentru mesajele sosite pe adresa personală. Rezultatele sunt totuşi în scădere (!) faţă de 2016 când se alocau mai bine de 4 ore pentru mailul de serviciu şi peste 3 pentru cel personal...Cum nu toţi îşi permit secretare dedicate, o creştere a eficienţei în selectarea şi răspunsul la mesajele primite este imperos necesară, plus direcţionarea spre spam a mesajelor nesolicitate pe scară largă. Asta deorece e-mailul rămâne canalul principal preferat de respondenţii sondajului în ceea ce priveşte comunicările comerciale (peste 60%) în dauna aplicaţiilor mobile, SMS-urilor sau canalelor de social media.

Suplimentar, mare atenţie la mesajele comerciale primite pe mailul de serviciu având în vedere că rata de deschidere a acestora este mai mare (80% faţă de 60% pentru mailul personal, probabil „mulţumită” sentimentului de responsabilitate pe care îl induce jobul). Se poate pierde destul timp cu informaţiile comerciale dacă nu tăiem din vreme în carne vie directionand spre spam tot ce nu este foarte important pentru noi. Companiie care încearcă să ne convingă să cumpărăm prin mailuri trimise prin poşta electronică au sesizat la rândul lor că pot ajunge repede în această categorie dacă nu îşi adaptează mesajele aşa că au început să înlocuiască emailurile în care listau doar oferte cu unele care mimează informaţia, încercând să ofere cârlige mai subtile de marketing şi determinând utilizatorul să le depisteze singur ofertele după câteva căutări pe cont propriu sau accesarea altor linkuri. Aşa că o selecţie riguroasă a surselor de diseminare a acestor „informaţii” poate fi la fel de utilă în încercarea de a câştigă timp preţios pentru viaţa noastră profesională/personală în dauna timpului alocat interacţiunii cu e-mailul.

citește mai departe

Încearcă și:

Adaugă comentariul tău folosind Facebook